Artykuły (2): tin51. O tym, jak PTK Centertel dba o klienta (3)
Opisywane poprzednio w dniach 2. kwietnia oraz 4. maja perypetie Roweromaniaka związane z przenosinami do Centertela miały ciąg dalszy już disiaj - 5. maja: otóż, zdaniem operatora

mam internet działający od 7. kwietnia,

co poświadczać ma otrzymana dzisiaj faktura opiewająca za okres od tego dnia. Fakt, że dotyczy ona połączenia DSL innego niż moje uszedł był jakoś uwadze wystawiającego (numer DSL służy za login dla połączenia, jest wpisany jawnie na umowie i nie może być zmieniony inaczej, niż w drodze pisemnego aneksu). Uwadze wystawiającego uszło również to, że PTK Centertel dotychczas nie poinformował mnie o uruchomieniu jakiejkolwiek usługi - mieli zadzwonić. Gdyby zadzwonili, to z powodu braku łączności sprawdziłbym szczegółowo stan modemu i znacznie wcześniej zorientowałbym się, że coś tu nie gra, a błędy zapewne szybko zostałyby zidentyfikowane i naprawione [Windows informował mnie codziennie o braku połączenia z internetem bez konieczności wchodzenia[2] na stronę obsługi technicznej modemu; przez sześć lat korzystania z tego urządzenia stronę tą odwiedziłem trzykrotnie: przy uruchomieniu Neostrady, po podpisaniu umowy z Centertelem - zmiana loginu i hasła - i przed próbą złożenia reklamacji). Przy nieprzyjęciu reklamacji i braku informacji o uruchomieniu usługi uznałem, że żądanie zapłaty za internet dotyczy innej umowy, a z mojego punktu widzenia jest po prostu "wzięte z sufitu" - nie dotyczy bowiem żadnej z umów podpisanych przeze mnie: to mniej więcej tak, jakby kasjer w hipermarkecie, w którym kupiłem chleb, zażądał dodatkowo zapłaty za kilo szynki i nie chciał nawet zajrzeć do koszyka, aby zobaczyć, czy szynka tam jest. Wobec powyższego uregulowłem zgodnie z umową rachunek telefoniczny (czyli za telefon), część faktury mnie nie dotyczącą pomijając.

Analizując załącznik do faktury oraz wykonane wczoraj i dzisiaj (4/5 maja) zrzuty ekranowe obrazujące stan modemu/rutera doszedłem do wniosków następujących:

  • faktura dotyczy DSL204567, który to numer nie jest moim numerem wpisanym do umowy,
  • mam poprawnie wpisany login i hasło (sprawdzałem trzykrotnie po zmianie w dniu 2. kwietnia i trzykrotnie dzisiaj),
  • na linii jest jakiś sygnał DSL, jednak połączenie jest niemożliwe z powodu błędu identyfikacji (authentication faillure).
    Fakty te współgrają ze sobą w tym sensie, że do ustawień modemu wpisałem numer poprawny (wynikający z umowy) a na linii[3] jest zapewne ten z faktury, wobec czego error musi być. W salonie Centertela odmówiono przyjęcia reklamacji składanej po bezskutecznym upływie terminu uruchomienia internetu, zatem za brak łączności i wszystkie jego konsekwencje odpowiada w całości operator. Ponieważ odmawiając przyjęcia reklamacji PTK Centertel wykazał złą wolę, wraz z żoną uznaliśmy wczoraj, że skorzystamy z usług innego operatora i nie przyjmiemy zbędnej w takim przypadku usługi Centertela (o ile kiedyś zostanie uruchomiona). Aby nie przyjąć jej przypadkowo gdy ktoś ten błąd numerologiczny naprawi odłączyłem modem od linii.
    [Data utworzenia: 05 maja 2010]

    Przypisy:
    [1] Strona ta powstała jako wyjaśnienie dla PTK Centertel - jej adres przesłałem operatorowi na przelewie, aby umożliwić osobom rozliczającym fakturę zapoznanie się z moim stanowiskiem zanim otrzymają reklamację na piśmie.
    [2] Wejście na tą stronę tworzoną przez modem i nie wymagającą połączenia z internetem nie jest łatwe: musiałem sięgnąć do dokumentów sprzed paru lat, na których zapisane były login i hasło dostępu - danych takich nigdzie w komputerze nie przechowuję.
    [3] Oczywiście w sygnale dochodzącym przez linię telefoniczną nie ma żadnego numeru - po prostu skrosowano kabel, ktoś w jakimś rejestrze zaznaczył, że podłączono sygnał, a (zapewne inny) ktoś błędnie wpisał, że łącze to ma być rozliczane jako numer jakiś-tam. Następnie numer DSL wraz z jakimś hasłem wpisano do komputera jako dane dla potrzeb autoryzacji (lub nie wpisano, a osoba wklepująca dane zdziwiła się, że numer już istnieje). Błąd ten spowodował, że nie wprowadzono mojego numeru DSL i odpowiadającego jemu hasła, więc nie mogę się zalogować.