Pozostałe: v1503. Freski na suficie nawy kościoła w Tarnowie Pałuckim
Dominującą w malowidłach na suficie nawy sceną jest Adoracja Trójcy Świętej obramowana kołem i otoczona symbolami czterech ewangelistów. Pozostałą część sufitu podzielono na kasetony z przedstawieniami ojców Kościoła oraz symbolami i narzędziami Męki Pańskiej (drabina, bicze, gwoździe, młotek, cęgi). Wspaniałym wyróżnikiem kościoła są pokrywające nawę i prezbiterium renesansowe malowidła. Polichromie w tarnowskim kościele powstały w większości przed 1632 r., istnieją jednak zarówno późniejsze przemalowania (balustrada chóru organowego), jak też ślady farby wcześniejszej. Autorzy malowideł nie są znani. Niektórzy badacze wskazują na zakonników cysterskich, inni uznają autorstwo malarza Walentgo Podczosika, działającego w Wielkopolsce w latach 30. XVII w. (świadczyć o tym może sygnatura IPW w prezbiterium).
[Data utworzenia: 17 kwietnia 2011]
v1503. Freski na suficie nawy kościoła w Tarnowie Pałuckim