Artykuły: txY52. Wenecja, dzień drugi (25 września 2024)
Po smacznym i całkiem jak na przyzwyczajenia włoskie solidnym śniadaniu rozpoczęliśmy drugi dzień zwiedzania weneckiego. Zmniejszoną do 14 osób grupą pojechaliśmy ponownie na Plac Rzymski i ponownie przesiedliśmy się na vaporetto, tym razem na płynące w stronę wyspy Lido. Wybraliśmy ciekawszą widowiskowo trasę przez Wielki Kanał i w pięknym słoneczku podziwialiśmy ze stateczku zabytki Wenecji (Roweromaniak ma z tego godzinnego rejsu 200 fotek). Na Lido przespacerowaliśmy się plaży od strony morza, zamoczyliśmy w nim stópki i wróciliśmy do Wenecji. Wysiedliśmy w pobliżu arsenału skąd przeszliśmy pod pałac dożów. Zwiedziliśmy pałac i dużymi gondolami przeprawiliśmy się na drugi brzeg Canale Grande aby zwiedzić kościół Santa Maria della Salute. Po jego obejrzeniu przeszliśmy do mostu Akademii, skąd każdy wracał do hotelu jak chciał i kiedy chciał. Roweromaniakostwo spod mostu wróciło na pl. św. Marka za co zostało wynagrodzone pięknymi widokami błyszczącej złotem bazyliki oświetlonej ostatnimi promieniami słońca. W zapadającym zmroku wsiedliśmy do tramwaju wodnego numer 2 i połynęliśmy na punkt przesiadkowy, skąd autobus zawiózł nas do Mestre. Przeszliśmy się jeszcze (po ciemku) głównym deptakiem starówki i wróciliśmy do hotelu, gdzie czekał na nas czajnik, czyli możliwość wypicia dobrej herbatki
[Data utworzenia: 20 października 2024]

txY52. Wenecja, dzień drugi (25 września 2024)

Powiązania

Zobacz: Wszystkie zdjęcia tej serii.