Indie
Artykuły: txQ73. Indie, dzień trzeci (23 czerwca)
[Przelot do Śrinagaru, zwiedzanie okolicy].
Rankiem trzeciego dnia pobytu zawieziono nas na delhijskie lotnisko i wyprawiono do Śrinagaru - stolicy indyskiej części Kaszmiru[1]. Przelot do Kaszmiru był naszym pierwszym wzrokowym kontaktem z Himalajami - było na co popatrzeć! Po wyjściu z lotniska załadowano nas do dwóch busów turystycznych - jak się wkrótce okazało większy pojazd mógły nie przejechać szosą prowadzącą do Lakdahu. Busy - zapewne luksusowe w rozumieniu tubylców - były co prawda w miarę nowe, jednak pozbawione bagażnika (lokana norma - walizy przewozi się na dachu) i klimatyzacji. Po drodze na miejsce noclegowe zwiedziliśmy Szalimar - jeden z położonych nad brzegiem jez. Dal mogolskich ogrodów. Wyładowano nas z pojazdu na brzegu jeziora Nigeen (część jez. Dal) i przeprawiono łódkami na drugi brzeg, gdzie stały zakotwiczone łodzie mieszkalne przeznaczone na nasze noclegowisko. Zagospodarowaliśmy się w naszych kajutach (a raczej pokojach hotelowych[2]), zjedliśmy obiadek i popłynęliśmy z powrotem na przystań z busami. Pojechaliśmy zwiedzić drugi z ogrodów (Niszat), meczet z czasów, kiedy nie budowano jeszcze minaretów oraz warsztat dywanowy z nieodłącznym sklepem po czym wróciliśmy na noc do miasta na jeziorze.
[Data utworzenia: 24 lipca 2023]

txQ73. Indie, dzień trzeci (23 czerwca)

Przypisy:
[1] Pomimo iż grupa nie była zbyt liczna (21 osób+pilotka) lecieliśmy dwoma samolotami, chociaż w samolocie, którym leciał |¤rw| było więcej pustych foteli niż potrzebowaliśmy dla reszty grupy. Nie świadczy to zbyt dobrze o indyjskim partnerze organizującym przelot - straciliśmy niepotrzebnie ponad godzinę.
[2] Śrinagar jest miastem muzułmańskim, a u muzułmanów obowiązuje nakaz zdejmowania nieczystych z założenia butów przed wejściem do mieszkania. Nakaz taki obowiązywał również na łodzi mieszkalnej, chociaż buty zostawiało się już w środku, po wejściu do łodzi.

Powiązania

Zobacz: Wszystkie zdjęcia tej serii.
Uzupełnienia: Pokowidowe wczasy indyjskie, Kaszmir Ind., Śrinagar, Koza kaszmirska (Capra hircus), Ogród mogolski, Jezioro Dal w Śrinagarze