Artykuły (2): tin61. Cała Polska na rower (2)
W dniu 17. marca 2010 r. w poznańskiej Cafe Gazeta odbyła się dyskusja dotycząca problemów rowerowych Poznania. Przebieg miała standardowy: prowadzący wypytał zaproszonych gości, później umożliwił zabieranie głosu przez osoby z sali. Proporcje czasowe też były standardowe: jakieś 3:1 (tzn. wypowiedzi gości oficjalnych zajęły trzy czwarte czasu, na głosy z sali pozostała jedna czwarta, czyli ok. 30 minut). Roweromaniak nie był tym zaskoczony, gdzyż tak zazwyczaj bywa, zatem swoje uwagi przedstawił gościom i Gazecie w formie pisemnej, bodajże jako jedyny z sali (na możliwość prezentacji osobistej swych racji z braku czasu się nie załapał).
Zdaniem Roweromaniaka najważniejszym efektem spotkania było, iż zaproszeni przedstawiciele władz poznańskich usłyszeli jasno i wyraźnie od (również zaproszonych) fachowców z GDDKiA, że ich myślenie o ruchu rowerowym jest z innej epoki oraz całkowicie błędne, m. in. :uspokajanie ruchu w mieście należy zacząć od centrum (miasto uważało, że centrum to problem na zaś potem),przyciski przy sygnalizatorach dla rowerzystów są niezgodne z prawem (są bodajże przy każdym sygnalizatorze rowerowym w Poznaniu),lansowana przez prezydenta miasta teza o "braku tradycji rowerowej" w Poznaniu jest bzdurą i dotyczy co najwyżej samych urzędników wykazujących się "brakiem tradycji" w uwzględnianiu potrzeb mieszkańców.
Ciekawe, czy zmieni to podejście władz do problemów rowerowego Poznania?Zaproszeni goście (na zdjęciu od lewej):
bicykl jednego z redaktorów Gazety (na zdjęciu widoczny jest jedynie jego fragment),Ryszard Rakower z Sekcji Rowerzystów Miejskich,Mirosław Kruszyński, z-ca prezydenta miasta odpowiedzialny m. in. za drogi,Andrzej Billert z Zarządu Dróg Miejskich projektujący poznańskie ścieżki rowerowe,Tadeusz Kopta z GDDKiA, autor pierwszego w Polsce podręcznika budowy dróg rowerowych i Marcin Hyła z GDDKiA, znany roweromaniak.
[Jaki widać modny ostatnio parytet płci nie został zachowany.]
[Data utworzenia: 17 marca 2010] |
Powiązania 
Uzupełnienie: Cała Polska na rower, spis artykułów Roweromaniaka