Wielkopolski Park Narodowy / Łęczyca
Artykuły: t2308. Królestwo pozbruku
Remont linii kolejowej z Poznania na pd. w stronę Mosiny i Leszna zmienił znacząco organizację ruchu przy wjeździe z Łęczycy do Lubonia i dalej do Poznania:
  • Zbudowano łączący Łęczycę z Luboniem likwidując jednocześnie całkowicie (brak nawet przejścia pieszego) przejazd kolejowy z zaporami na granicy tych dwóch miejscowości,
  • Starą drogę prowadzącą dawniej do przejazdu skierowano wyłącznie pod wiadukt w ciągu ul. Krętej - przejazd ten istniał wcześniej jako skręt w lewo przy dojeździe do Lubonia oraz
  • Zbudowano rondo łączące starą drogę (ul. Krętą), wiadukt i lokalną uliczkę Leśną. Przez rondo poprowadzono drogę rowerową biegnącą wiaduktem do Lubonia.

    Dodatkowo w pobliżu stacji Łęczyca (nie zatrzymują się na niej pociągi) wybudowano tunel pod linią kolejową.

    Niestety wszystkie piesze i rowerowe pasy ruchu na obu tych obiektach wykonano w nielubianej przez cylistów technologii kostki pozbrukowej. Asfaltu zabrakło?
    Zastosowanie kostki jest dla Roweromaniaka całkowicie niezrozumiałe, szczególnie pamiętając fakt, że ścieżka rowerowa wzdłuż szosy w Łęczycy była niegdyś jedną z pierwszych (pierwszą?) w okolicy Poznania ASFALTOWĄ drogą rowerową i po remoncie sprzed kilku lat asfaltowa pozostała. A teraz taki KLOPS!
    [Data utworzenia: 14 sierpnia 2018]


    t2308. Królestwo pozbruku

    Powiązania 

    Zobacz: Wszystkie zdjęcia tej serii.