Puszcza Zielonka
Miejscowości/Rejony: m2559. Mściszewo
Dawna wieś, obecnie dzielnica miasta Murowana Goślina ok. 3 km na zach. od jego centrum ważna turystycznie: przez Mściszewo przebiega kilka szlaków rowerowych, jest również przystań kajakowo-jachtowa i pole biwakowe (na przystani). Ul. Mściszewską prowadzi jedyny wyjazd z Murowanej Gośliny na zachód, w stronę rzeki Warty, nie kolidujący z obwodnicą miasta.

Przystań kajakowa Binduga w Mściszewie
Przystań i pole biwakowe nad rzeką Wartą na granicy Mściszewa i Złotoryjska[1].
Dojazd do przystani:
  • Z Murowanej Gośliny (rowerem i samochodem) drogą do Mściszewa i dalej jej przedłużeniem do końca asfaltu (przy gimnazjum, pod wiaduktem obwodnicy goślińskiej, mijając boczną szosę do Starczanowa, za którą w górę), po czym drogą gruntową do przystani (ok. 4 km od centrum miasta, od bocznej szosy 1,7 km, od drowskazu "Binduga" 750 m).
  • Z Poznania (rowerem) szlakiem nadwarciańskim aż na koniec wsi Złotoryjsko, skąd gruntową, piaszczystą drogą wzdłuż lasu jeszcze ok. 650 m do przystani.
  • Z Poznania (samochodem) - szosą w strone Murowanej Gośliny i obwodnicą do zjazdu z niej w Mściszewie (bezpośrednio za bardzo wysokim wiaduktem na obwodnicy), skąd dalej jak z Murowanej Gośliny.

Mściszewo, droga na przystań
    Punkt pomiarowy położony jest w miejscu, gdzie biegnąca od skrzyżowania w Mściszewie droga (tutaj już gruntowa) skęca ukośnie w lewo (z zach. na pd.-zach., w ul. Złotoryjską), do Złotoryjska. Prostopadle w lewo (na pd.) odchodzi (również gruntowa) droga do mściszewkiej fermy brojlerów, a prosto (na zach.) prowadzi dojazd do przystani Binduga (drogowskaz, stąd ok. 750 m). Od skrzyżowania w Mściszewie przychodzą trzy znakowane szlaki rowerowe: R-3, Z-8 i nadwarciański. Pierścień gośliński skręca w stronę farmy, a szlak nadwarciański do Złotoryjska.

Mściszewo, droga do Starczanowa
    [Opis przy dojeździe od strony centrum Murowanej Gośliny.]
    Punkt pomiarowy znajduje się w najniżej położonej części Mściszewa. Od wsch. przychodzi szosa z Murowanej Gośliny (w tył drogowskaz "Murowana Goślina 3"), a wraz z nią szlaki R-3, Z-6d i Z-8d, z których pierścień poznański R-3 biegnie dalej prosto na zach. (w stronę brzegu rzeki Warty, przez mostek nad Trojanką; dojazd na Zielone Wzgórza, do Bolechowa, Promnic i Bindugi), a pozostałe skręcają w prawo (na północ, drogowskazy "Starczanowo 3" oraz "Śnieżycowy Jar"; dojazd również do Radzimia). Prosto biegną również przychodzące z prawej (z północy) trasy Z-8 [MPG] i Nw-1-2 [Nadw]. Na rozdrożu jest granitowy słupek drogowskazowy z podanymi odległościami: Murowana Goślina - 2,6, Starczanowo - 2,9 i Złotoryjsko - 1,2 km.

[Data utworzenia: 29 lipca 2016]

m25590. Mściszewo [wybrane]

Przypisy:
    [1] Terminem binduga określano miejsce przygotowywania drewna do spławienia rzeką; czy na miejscu przystani była rzeczywiście binduga - nie wiem.

Powiązania

Adm.: gmina Murowana Goślina, powiat poznański, województwo wielkopolskie.
    Zobacz: Zdjęcia z Mściszewa: [wszystko], [wybrane], wieś, przystań oraz dojazdy: do przystani i do Starczanowa.
    Uzupełnienie: Murowana Goślina
    Trasy Rw: R-3, Z-6d, Z-8, Z-8d, Nw-1-2.