Szlaków rowerowych jest w Roweromaniaku ponad setka. Szlaki poznańskie są dołączone do wszystkich jego części

P-7. Most św. Rocha - Pętla PeSTki Miasto Poznań Miasto Poznań, spis treści Indeks lokalny Powrót

Najdłuższa znakowana ścieżka rowerowa w mieście, mająca przedłużenie do KobylegoPola (P-8). Na odcinku do Starego Rynku ścieżka bywa często zastawiona parkującymi na niej, wbrew przepisom, samochodami. Trasa o wyjątkowo dużym znaczeniu komunikacyjnym.

0,0 km most św. Rocha
Z mostu wzdłuż ul. Kórnickiej ("w dół") do skrzyżowania z ul. Kazimierza Wielkiego (0,2 km). Stąd, po przejściu ulicy, ul. Mostową (przedłużenie ul. Kórnickiej) do ul. Wszystkich Świętych (0,6 km), gdzie w lewo i przecinając ul. Garbary (0,7 km) do ul. Za Bramką, którą w prawo na Plac Kolegiacki (0,9 km). Na placu w lewo (ul. Gołębia) i przy farze w prawo na Stary Rynek (ul. Sławską).
1,2 km Stary Rynek
Z rynku wyjeżdżam ul. Wroniecką, którą do ul. Solnej (1,6 km, światła). Solną (chodnikiem - ścieżka) w lewo i 100 m dalej w prawo, w ul. Św. Wojciecha (pod górę), którą na wzgórze tej samej nazwy. Mijam kościoły (2,0 km): św. Wojciecha (po prawej) i Karmelitów (po lewej) i 100 m dalej (ul. Księcia Józefa) pomnik Armii Poznań. Jadąc w dół (po lewej "poznańska Skałka" - Cmentarz Zasłużonych) szlakiem "pod prąd" ruchu ulicznego dojeżdżam do skrzyżowania z Al. Niepodległości (dawniej Stalingradzką), gdzie w prawo i pod wiaduktem kolejowym, po czym przez ulicę w lewo.
2,5 km Cytadela
Jadę starą ścieżką rowerową wzdłuż ul. Armii Poznań (asfalt zniszczony przez korzenie drzew) mając po prawej stronie Cytadelę poznańską. Dojeżdżam do skrzyżowania z ul. Pułaskiego (3,1 km), na którym na drugą stronę ul. Armii Poznań (światła; tutaj w górę w prawo odchodzi uliczka prowadząca do Ogrodu Różanego na Cytadeli) i w lewo przez ul. Pułaskiego (również światła). Jestem na chodniku - ścieżce prowadzącej wzdłuż ul. Obornickiej - zwykle więcej jest tutaj rowerzystów niż pieszych. Od wybudowania trasy średnicowej, której jedną nitką jest ten odcinek ul. Obornickiej, rowerzyści poznańscy przez trzy lata przekonywali władze miejskie, aby chodnik przy tej trasie był również dostępny dla rowerów i wreszcie tak się stało. Dalej prosto do skrzyżowania.
3,9 km ul. Słowiańska
Tutaj łączą się dwie nitki samochodowej trasy średnicowej. Szlak prowadzi wzdłuż trasy, przejeżdżając skrzyżowania tunelami, co jest niezłym urozmaiceniem drogi (sporo podjazdów i zjazdów).
7,7 km ul. Opieńskiego sklep TESCO
(Niegdyś szlak kończył się przed skrzyżowaniem - będę wdzięczny każdemu, kto mi wyjaśni dlaczego). Stąd jeszcze 600 m do pętli PeSTki.
8,3 km os. Sobieskiego pętla PeSTki
Przy pętli zaczyna się łącznik R-C Ringu rowerowego, prowadzący do Złotnik przez rezerwat Meteoryt-Morasko.